Hei alle sammen.
Vi skal over til kollektive avfallsløsninger i borettslaget. Dette tar tid, men som varslet i nyhetbrevet fra påsken 2020 så vil det være behov for en midlertidig avfallsløsning. Roaf tømmer avfallsbeholderne i borettslaget på onsdag 03.06.2020 (ikke tirsdag som vanlig). Deretter blir dunkene hentet inn samme dag og det blir satt ut kontainere på øvre og nedre parkeringsplass. ALLE boliger kaster sitt avfall der. Bakgrunnen er at vi ikke skal ha de store renovasjonsbilene kjørende på nylagt asfalt. I tillegg vil arbeid i perioden fremover kunne skape hindringer for henting av avfall inne i borettslaget.
Asfalteringsarbeidet vil starte på tun 2 og 3 så snart det er gått befaring hos de som ønsker tilleggsarbeid. Etter det så vil det gjennomføres befaringer på tun 4, 5 samt øvre del av tun 1 før de starter arbeidet der også. Har du ikke meldt inn ønsker gjennom svarskjema fra nyhetsbrevet i påsken så send en mail til vtb.styret@gmail.com snarest.
Til uken vil styret og malermester legge en plan for oppretting/gjenstående arbeid. Vi har samlet opp tilbakemeldingene gitt i svarskjemaet som nevnt i forrige avsnitt. Utfordringer mv. vil da bli gjenstand for diskusjon og vi vil komme med en ny oppdatering.
Takentreprenøren starter også opp med mannskap for å ta tak i sluttarbeid så som maling, justering, støyproblematikk mv. Her gjelder skjemaet tilbakemelding på takrehabilitering som har ligget ute i lang tid. Støy fra nedløp og pipehatter er en generell problemstilling.